Medio Ambiente - Environment 10

Reunión: 5/05/09

Group meeting: 5/05/09

Conclusiones:

1. Puerto: el documento para Bruselas está listo y traducido. Se colgará en la web para que todo el mundo lo pueda leer.

Alternativas_puerto.pdf

Un resumen de Agenda 21 Local sobre alternativas para amarres
(versión Castellano)
haga clik sobre la imagén para descargarlo 3.2 MB
(Formato de ficha PDF - Adobe Acrobat Reader)

2. Bolsas de yute: aún estamos esperando respuesta del Rotary, y la respuesta definitiva de parte de la concejalía de Comercio. El logo estará listo esta semana. La Wine Society junto con Casa del Vino ya han pedido su lote de bolsas portabotellas. La U3A también está pensando en adquirir estas bolsas. Necesitamos un día internacional como excusa para hacer el lanzamiento de las bolsas.
3. Conferencia: primeras ideas sobre propuestas para realizar una conferencia en Xàbia aprovechando la presidencia española del consejo europeo en el 2010. Esperando respuesta del Ayuntamiento.
4. Slow Food: insistermos en el Foro sobre la organización de una conferencia sobre slow food y agricultura ecológica.
5. Puntos Negros en viales: hablará de ello en el Foro el concejal responsable. En Moncada un grupo de “Super abuelas” están poniendo multas morales a la gente que aparca mal. Buena publicidad. Salió en la TV.
6. Bombillas de larga duración y formas de desecharlas: estas bombillas contienen pequeñas cantidades de mercurio, ¿dónde se pueden tirar cuando se funden o rompen?
7. Posible nuevo tópico: hacer disponible paredes para que los jóvenes las pinten con graffiti artístico.

Siguiente reunión: Bolsas de yute y puerto (defintivo)

La siguiente reunión tendrá lugar: 19 de mayo en café Artisano (Arenal) a las 16h

Conclusions:

1. Port: Paper now ready and translated. It will be put on the web site so that everyone can read it. It is now ready for delegation when date for meeting of the petitions committee in Brussels is announced.

port_alternatives.pdf

A local Agenda 21 Summary of Alternative Options for Moorings in Xàbia/Jávea
(English Version)
Click on the image to download the document 3.2 MB
(File format PDF - Adobe Acrobat Reader)

2. Jute bags: Still waiting reply from Rotary. Still waiting final decision from commercial associations, although town shops in favour. Other money promised from Town Hall. Bags will be printed on one side with “Xàbia ecológico” . The logo design will be ready this week. Wine society have ordered 250 6 bottle wine carriers and 50 3 bottle carriers – awaiting delivery. U3a considering ordering bulk bags. When we have bags we will need an event to launch the bags – will seek international “save the planet” day.
3. Conference: first ideas for proposal for ecological conference to be held in Xabia as part of the Spanish Presidency of the Council of Ministers, January to July 2010. Awaiting response from town hall.
4. Slow Food : ideas discussed for a small conference about slow food, and ecological agriculture, together with organisations in Denia and Benissa. Will be brought up at Forum meeting.
5. Traffic Black Spots: on the agenda for forum. Idea from television news “super abuelas” a group of women who place leaflets on cars asking the owners not to park illegally as they are endangering children. Could be copied in Xabia – could tool for publicity.
6. Safe disposal of Long Life bulbs : Philips light bulbs sold in Spain have a notice that they should NOT be disposed of in the regular rubbish. Where in Xabia can be they placed when finished or broken?
7. Possible new topic : providing graffiti walls where young people can express themselves without damaging property.

Items for next meeting: Jute bags (definite action), port paper

Next meeting: May 19th at 16h in Artisano Café - Arenal (Forum on May 7th)

Add a New Comment
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License