Medio Ambiente - Environment 9

Reunión: 14/04/09

Group meeting: 14/04/09

Conclusiones:

1. Puerto: Ya está preparado el papel para enviar a Bruselas, una vez se traduzca al castellano y se apruebe por el Foro.
2. Bolsas de yute: Todavía estamos esperando la respuesta del Rotary. Por otro lado, se busca financiación a través de las asociaciones de comerciantes de Xàbia. Pendiente de reunión con ellos. El Ayuntamiento dice que aportará algo. La Wine Society quiere pedir 250 bolsas portavinos para 6 botellas y 50 de 3.
3. Conferencia: primeras ideas para una propuesta de una conferencia sobre ecología en Xàbia aprovechando el hecho de que España compartirá la presidencia del Consejo de Ministros europeos a partir de enero 2010.
4. low Food : queremos organizar una conferencia sobre Slow Food y agricultura ecológica. Insistiremos a la concejala de la Agenda 21.

Siguiente reunión: Bolsas de yute, conferencia UE, Slow Food

La siguiente reunión tendrá lugar: 5 de mayo en Artisano café

Conclusions:

1. Port: Paper now ready for translation and transmission to delegation when date for meeting of the committee in Brussels is announced.
2. Jute bags: Still waiting reply from Rotary. Other money promised from Town Hall. Meeting fixed with commercial associations, to see if they are willing to sponsor. Bags will be printed on one side with “Xàbia ecológico” Wine society ready to order to 250 6 bottle wine carriers and 50 3 bottle carriers.
3. Conference: first ideas for proposal for ecological conference to be held in Xabia as part of the Spanish Presidency of the Council of Ministers, January to July 2010
4. Slow Food : ideas discussed for a small conference about slow food, and ecological agriculture, together with organisations in Denia and Benissa. Needs to be followed up with appropriate councillor.

Items for next meeting: EU Conference, Slow Food, Jute bags

Next meeting: May 5th at Artisano café

Add a New Comment
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License